skip to Main Content

دفتر مرکزی: تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، ساختمان ایکیاس، واحد۶
دفتر توسعه نرم افزاری: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان مهدی ۱۰، پلاک ۲۳۰، واحد ۳

تلفن همراه : ۲۵۶۵ ۵۱۰ ۰۹۱۰

ایمیل:ُ SoftDecor.ir@gmail.com

تکنولوژی های مرتبط با طراحی مبل

تکنولوژی های مرتبط با طراحی مبل

هر روزه تکنولوژی های متعددی در زمینه طراحی مبل و نرم افزار مبلمان به بازار ارئه می شود. اغلب این تکنولوژی ها با هدف بهبود طراحی و توسعه بازاریابی و فروش در صنعت مبلمان ارائه می شوند. در اینجا چند نمونه از جدیدترین تکنولوژی ها معرفی شده است.

تجسم بصری در نرم افزار Pallet CAD:

Pallet CAD نرم افزاری است که از قابلیت تجسم بصری در سیستم طراحی مبل استفاده می کند. با ورود اطلاعات مربوط به فضاهای موجود به نرم افزار از طریق سیستم های اندازه گیری لیزری مثل flexijet. می توان به شکل قابل ملاحظه ای در زمان صرفه جویی کرد. با نصب planner palette@Home بر روی تبلت یا گوشی هوشمند می توان اولین طرح ها را برای فضاهای آینده خلق کرد. کاتالوگ ها ایده های بیشمار سه بعدی از رنگ دیوار, کاشی, طراحی مبل و … به مشتری ارائه می دهند و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند.

پیش طرح نهایی از طریق نرم افزار به متخصصین فرستاده می شود. فرد می تواند از سلیقه مشتری استفاده کند و یک طرح حرفه ای در برنامه CAD تولید کند. نرم افزار به صورت هماهنگ با بخش کنترل ماشین های CNC و برنامه مدیریت تجاری ترکیب می شود. Palette VR در حال طراحی فضای جدید در پلتفرم نرم افزار طراحی است. که از طریق آن طرح نهایتا  به VR World اکسپورت می شود. به این معنا که عینک های VR را به چشم می زنید و وارد فضای طراحی می شوید.

طراحی مبل

ساخت مبلمان با چاپگر سه بعدی:

محققان دانشگاه MIT با استفاده از روش چاپ سه بعدی می توانند یک تکه کامل مبلمان را چاپ کنند. این روش با نام Rapid Liquid Printing برای چاپ اشیا سه بعدی است. با استفاده از این روش می توان اشیا سه بعدی بزرگ و قدرتمندی ساخت. این روش از نمونه های قدیمی برای طراحی مبل سریع تر و راحت تر است. در این روش شی مورد نظر به جای آنکه لایه لایه ساخته شود درون نوعی ژل معلق می ماند. هنگامی که طراحی مبل به پایان رسید و شکل مورد نظر خشک شد کافیست آن را از ژل خارج کرده و استفاده نمایند. با چنین روشی می توان یک تکه از مبلمان خانه را به طور کامل چاپ کرد.

طراحی مبل

Live OS مبلمانی که شما را درک می کند:

مبلمان هایی که مجهز به برنامه کاربردی Live OS به همراه یک داشبورد هستند. که موجب می شوند محل کار با کارکنان بیشتر درگیر شود. به عبارت دیگر, مبلمان کارکنان را احساس کنند. از سویی این برنامه درک و بینشی مبتنی بر اطلاعات را برای کمک به درک نیازهای در حال تغییر کارمندان در فضای اداری ارائه می دهد. برای مثال اگر کارکنان ایستگاه کاری خود را عوض کنند از طریق این برنامه ارتفاع میز می تواند فراخوانی شود و ایستگاه کاری به ایستگاه مورد نظر تغییر کند.

این برنامه کارمندان را بعد از کارکردن های طولانی به راه رفتن یا ایستادن تشویق می کند. این برنامه همچنین می تواند وضع موجود را بسنجد و اگر خوب نیست به کارکنان اعلام بهبود نماید. با درک اطلاعات از طریق این برنامه, سازمان ها می توانند استراتژی های کاری را بهتر برآورد کنند. و استفاده از فضاها و شرایط کارکنان را بهینه سازی نمایند. طراحی مبل به نحوی است که کارکنان بااستفاده از صندلی های قابل تبدیل از حالت نشسته به ایستاده فعالتر میشوند.

طراحی مبل

نرم افزار طراحی مبل و چیدمان سه بعدی Soft Decor:

نرم افزار طراحی مبل که به تازگی توسط گروه نرم افزاری سافت دکور به صنعت مبلمان ارائه شده است. این نرم افزار نسخه کاملا بومی و ایرانی است. نرم افزار مبلمان سه بعدی سافت دکور دارای امکانات کاربردی تر و پیشرفته تر از نرم افزارهای مشابه خارجی است. نرم افزار مبلمان با قابلیت ارائه فضاهای سه بعدی متنوع, به مشتری اجازه چیدمان سه بعدی مبلمان و هر نوع کالای چوب دیگر را در دکوراسیون داخلی می دهد.

انواع پارچه ها و اکسسوری های مرتبط با طراحی مبل قابل افزودن به فضای نرم افزار است. فروشندگان می توانند با در اختیار قرار دادن نمونه های پارچه و مدل های متنوع از مبلمان یا سایر کالای چوب هم چون سرویس خواب در نرم افزار سافت دکور پلاس, به مشتری حس انتخاب نامحدود را بدهند. مشتری قادر است عکس انواع محیط دلخواهش را به نرم افزار وارد نماید. پس از طراحی مبل می توان به راحتی نمونه طراحی شده را در فضای مورد نظر چیدمان کرد. دسترسی به تعداد نامحدود مدل های مبلمان و کالای چوب و امکان تصمیم گیری نامحدود, خریدی آسان تر را منجر می شود

برگرفته از ماهنامه صنایع چوب، مبلمان و کاغذ ایران (سال هفدهم و هجدهم/ شماره 115 و 117/شهریور و آذر 96)- فاطمه رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا