skip to Main Content

دفتر مرکزی: تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، ساختمان ایکیاس، واحد۶
دفتر توسعه نرم افزاری: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان مهدی ۱۰، پلاک ۲۳۰، واحد ۳

تلفن همراه : ۲۵۶۵ ۵۱۰ ۰۹۱۰

ایمیل:ُ SoftDecor.ir@gmail.com

کاربرد تکنولوژی در صنعت طراحی نرم افزار مبل سه بعدی

کاربرد تکنولوژی در صنعت طراحی نرم افزار مبل سه بعدی

امروزه پیشرفت تکنولوژیهای مرتبط با نرم افزار مبل سه بعدی با سرعت بسیار زیادی به رشد خود ادامه می دهد. و به بخش بزرگ و جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. فضایی که ما برای خوردن، خوابیدن، کار و بازی کردن استفاده می کنیم. نیازمند مجهز شدن به این کالاهای دیجیتال و ارتباط هرچه بیشتر آنها با هم است. ادغام این تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی با صنایع مبلمان بگونه ای موثر باعث ایجاد حس راحتی، جذابیت، کاربردی بودن و توسعه فروش مبلمان می شود. در میان انواع تکنولوژیهای رایج شاید بتوان از چهار تکنولوژی به عنوان تاثیرگذارترین تکنولوژیها درصنعت طراحی نرم افزار مبل سه بعدی نام برد.

1- تکنولوژی موبایل

امروزه افزایش استفاده از تلفن همراه تاثیر شگرفی در طراحی مبلمان های جدید داشته است. هرروز ما زمان زیادی را پشت میزمان می نشینیم. و یا در اتاق نشیمن در حال گشت و گذار در فضای مجازی هستیم. در حال حاضر مردم برای انجام پروژه ها و کارها دیگر نیازمند خروج از منزل نیستند. و بسیاری در پشت مبلمان خود به انجام این امور می پردازند. به این ترتیب طراحان برای راحتی بیشتر و کاربردی کردن محصولات، با بهره گیری از نرم افزار مبلمان سه بعدی, مبلمانها را به پورتهای شارژ، سیستمهای مدیریت کابل و عملگرها و مکانیزم های قابل تنظیم تجهیز میکنند.

در بخشهای مختلف مبلمان، شاید بیشترین تاثیر تکنولوژی در صنعت طراحی نرم افزار مبل سه بعدی اداری دیده شود. امروزه بسیاری از شرکتها درصدد طراحی محیط اداری خود به صورت متفاوتی نسبت به قبل هستند. دیگر کسی به قراردادن چند کارمند بدون دادن فضایی شخصی به هرکدام از آنها در یک اتاق فکر نمیکند. در سیستمهای جدید حریم و فضایی شخصی برای هر کارمند در نظر گرفته شده است. و در کنار هر کارمند پریز برق، پورت و سایر موارد مورد نیاز او در نظر گرفته شده است. از سویی دیگر تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی امکان فروش و بازاریابی مبلمان به صورت آنلاین را افزایش داده است.

 

نرم افزار مبل سه بعدی - میز با تکنولوژی موبایل در لبه آن

2- تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی واقعیت افزوده (AR)

واقعیت افزوده در صنعت نرم افزار مبلمان سه بعدی به طرحی جامع برای تاثیر هرچه بیشتر بر راههایی که میتواند منجر به خرید مبلمان شود اطلاق میشود. اگرچه امروزه در خرید به صورت آنلاین امکان رویت محصول فراهم شده است. اما آیا یک تصویر دوبعدی میتواند گویای تمامی ویژگیهای یک محصول باشد؟ آیا با یک تصویر دوبعدی میتوان به فضای مورد نیاز مبلمان پی برد؟ جواب این سوالات کاملا منفی است. در راستای حل این مشکل تکنیک نرم افزار مبلمان سه بعدی واقعیت افزوده این امکان را برای خریداران فراهم میکند تا با دیدی بهتر و با توجه به فضایی که دارند اقدام به خرید کنند. و حتی با استفاده از نرم افزار مبل سه بعدی واقعیت اقزوده نسبت به رنگ مورد نظر خود و هارمونی با فضای اطراف نظر بدهند.

در حقیقت با تکنیک نرم افزار مبلمانسه بعدی AR دیگر خریداران مجبور نیستند تا مسافتی را برای بازدید از فروشگاههای مبلمان و دیدن آنها از نزدیک طی کنند. اگرچه تکنولوژی نرم افزار مبل سه بعدی واقعیت افزوده هنوز در اوایل راه خود است. اما برخی از شرکتها توانسته اند این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنند تا با آپلود عکس منزل به چیدمان مبلمان، اسباب و اثاثیه بپردازند. و تجربه هر چیزی را قبل از خرید برای مشتری فراهم کنند. در حال حاضر تکنولوژی نرم افزار مبلمان سه بعدی واقعیت افزوده تاثیر شگرفی در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی منزل و ادارات داشته است.

 

نرم افزار مبل سه بعدی - چیدمان مبل یا استفاده از AR

3- تکنولوژی نرم افزار مبلمان سه بعدی اینترنت اشیا  (IOT)

اینترنت اشیا (Internet of Things) مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است. و در حقیقت فناوری نرم افزار مبل سه بعدی مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیا) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت فراهم میشود. در دنیای طراحی نرم افزار مبلمان سه بعدی و دکوراسیون داخلی این اصطلاح بیشتر به خانه های هوشمند اشاره دارد. این تکنولوژی به ساکنان خود اجازه دیدن و برنامه ریزی کردن برای کنترل و تنظیم روشنایی، تهویه، امنیت و… را فراهم میکند.

اگرچه هنوز این تکنولوژی به صورت کامل به صنعت نرم افزار مبل سه بعدی وارد نشده است. ولی بخشهایی از این تکنولوژی را میتوان در تختخوابها، میزها، صندلیها و حتی بخشهای مختلف کابینت و سطوح آشپزخانه ملاحظه کرد. مثلا در تختخوابهای هوشمند که مجهز به سنسورهای بیومتریک هستند. امکان کنترل تپش قلب، میزان تنفس و آرامش فراهم شده است. همچنین این محصولات از قابلیت کنترل راحتی نیز برخوردار هستند و میتوانند در طول خواب به سرعت تغییر وضعیت بدهند. علاوه بر این امکان تغییر وضعیت مبلمان و تبدیل شدن به محصولی دیگر نیز از دستاوردهای جدید فناوری نرم افزار مبل سه بعدی اینترنت اشیا است.

 

نرم افزار مبل سه بعدی - بنر تکنولوژی اینترنت اشیا

4- نرم افزارهای شبیه ساز دکوراسیون داخلی و نرم افزار مبلمان سه بعدی

تنوع طرح و متریال در هر مبلمان خریدار را با مشکل انتخاب مواجه می کند. معمولا فروشندگان دسته های متنوع از نمونه چرم، پارچه و یا چوب را در کنار هر ست مبلمان قرار می دهند. و تنها باید به تجسم ذهنی مشتری از قرار گرفتن متریال ها بر روی مبلمان اکتفا کنند. مشتری نیز در همان لحظه باید تمامی متریال ها را در ذهن خود مورد نظر داشته باشد. و همزمان طرح و رنگ آنها را با سایر عناصر و اجزای دکوراسیوان داخلی منزلش نظیر پرده، کاغذ دیواری، پارکت و … مطابقت دهد. این مراحل با استفاده از نرم افزار مبلمان (نرم افزار مبلمان سه بعدی سافت دکور). و تنها با اشاره چند کیک بر روی سیستم کامپیوتر و یا وبسایت آن مجموعه فراهم می شود.

از طریق این نرم افزار ( نرم افزار مبلمان سه بعدی سافت دکور  ) مشتری می تواند ابتدا مدل مبلمان خود را انتخاب کرده. نوع روکش از قبیل پارچه چرم و همچنین طرح و رنگ آن را به راحتی بر روی مدل مبلمان انتخابی مشاهده کند. و در نهایت این مدل را در فضای واقعی منزل و یا محل کارش به صورت کاملا سه بعدی در نرم افزار مبلمان چیدمان کند. و مطابقت آن را با سایر اجزای دکوراسیون داخلی، در همان لحظه مشاهده کند.

نرم افزار مبل سه بعدی - چیدمان مبلمان در منزل

برگرفته از  ماهنامه صنایع چوب، مبلمان و کاغذ ایران (سال هجدهم/ شماره 119/بهمن 96)- مهرداد رمضانی

این پست یک دیدگاه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا