skip to Main Content

دفتر مرکزی: تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، ساختمان ایکیاس، واحد۶
دفتر توسعه نرم افزاری: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان مهدی ۱۰، پلاک ۲۳۰، واحد ۳

تلفن همراه : ۲۵۶۵ ۵۱۰ ۰۹۱۰

ایمیل:ُ SoftDecor.ir@gmail.com

تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل

تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل

بد نیست قبل از آنکه به تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل بپردازیم، به ضرورت استفاده از اینگونه نرم افزار ها در ارتقاع فروش مبلمان و افزایش رضایت مشتری، بصورت خلاصه بپردازیم.

ضرورت استفاده از نرم افزار های شبیه سازی مبلمان در ارتقاع فروش مبلمان و افزایش رضایت مشتری

پیچیدگی های خرید مبلمان

روند رو به رشد برند های مبلمان، تنوع در شکل ظاهری مبل ها و همچنین تنوع بی شمار طرح و رنگ متریال های مبل از طرفی و سخت پسند شدن مشتریان و حساسیت بالا آنها برای تطبیق مبلمان با سایر اجزای دکوراسیون داخلی نظیر: پرده، کفپوش ها و دیوار پوش ها، از طرفی دیگر، دشواری خرید مبل را دو چندان می کند و خریداران مبلمان را با سردگمی در بازار انبوه این صنعت مواجه می کند. یکی از ابزار هایی که در این زمینه می تواند کمک شایانی به فروشندگان مبل برای ارائه بهتر کالای خود بکند، استفاده از نرم افزار مبلمان یا همان شبیه ساز گرافیکی مبلمان است.

ویژگی نرم افزار شبیه ساز مبلمان

نرم افزار طراحی مبلمان این امکان را برای مشتری محیا می کند تا بتواند با سرعت و سهولت بسیار بالایی بصورت مجازی مبلمان خود را پیش از خرید، در طرح و رنگ های مفاوت شبیه سازی و یا طراحی کند و حتی بتواند بصورت مجازی مبلمان طراحی شده را در فضای واقعی منزل خود چیدمان کند و با دکوراسیون داخلی خود ست کند. از این طریق، هم فروشنده به هدف نهایی خود که افزاش فروش رضایتمند است نزدیکتر می شود و سرعت انجام فرایند فروش را بالا می برد و هم خریدار با خاطری جمع به خریدی مطمئن و رضایت بخش نائل می شود. اما در شایسته است بدانیم برای رسیدن به این مهم از چه ابزاری استفاده شود. در این مقاله سعی بر آن داریم تا تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل را بصورت موردی بررسی و بیان کنیم

برای خرید نرم افزار مبلمان چه آیتم هایی را باید رعایت کنیم؟

در حقیقت سوال این است که نرم افزار تغییر پارچه مبل چه ویژگی هایی را باید دارا باشد؟ برخی از این شاخص ها را می توان به اینصورت تعریف کرد:

  1. کیفیت بالا و قابل قبول نرم افزار تغییر پارچه مبل (میزان شبیه سازی و نزدیکی به واقعیت)
  2. سهولت استفاده از نرم افزار تغییر پارچه مبل
  3. قیمت نرم افزار تغییر پارچه مبل
  4. قابلیت توسعه نرم افزار تغییر پارچه مبل (فضا های سه بعدی، آبدیت های رایگان، به روز کردن پارچه های متداول مبل)
  5. قابلیت اجرا در پلت فرم های متفاوت نرم افزار تغییر پارچه مبل (اندروید، وبسایت، لبتاپ و …)
  6. هزینه خدمات پس از فروش نرم افزار تغییر پارچه مبل
  7. پکپارچگی و قابلیت به روز رسانی خودکار کالا و متریال در نرم افزار تغییر پارچه مبل در تمامی نماینده های یک شرکت تولید کننده مبل.
  8. نمایش موجودی انبار کالا (در شرکت ها و فروشگاه های بزرگ).
  9. محاسبه قیمت مبل بر اساس متراژ و قیمت پارچه، قیمت زیر کار و ….

تمامی این موارد می تواند به عنوان یک شاخص کلیدی در تصمیم گیری برای خرید نرم افزار تغییر پارچه مبل مورد استفاده فروشندگان یا تولیدگنندگان مبل قرار گیرد.

نرم افزار های مبلمان سافت دکور

گروه نرم افزاری سافت دکور با توجه به آیتم های بالا و میزان پراکندگی سلیقه های فروشندگان مبل، بصورت تخصصی دو نرم افزار با ویژگی های کاملا متفاوت را معرفی و توسعه داده است:

  1. نرم افزار چیدمان حرفه ای مبلمان (سه بعدی)
  2. نرم افزار تغییر رویه مبلمان (دو بعدی)

در ادامه سعی می کنیم توضیح اجمالی در مورد هر یک از نرم افزار های مبل داده شود و در نهایت ویژگی های آنها را برای فروشندگان مبل با یکدیگر مقایسه کنیم.

معرفی نرم افزار چیدمان حرفه ای مبلمان (سه بعدی)

در این نرم افزار، فروشنده قادر است تمامی محصولات خود را بصورت کاملا سه بعدی  وارد نرم افزار کند. سه بعدی بودن مبلمان این امکان را به فروشندگان می دهد تا بتوانند مبلمان را با هر زاویه ای و در هر محیطی چیدمان کنند. همچنین میشود ترکیب های مختلفی از ست های مبلمان را از طریق نرم فاز ر سه بعدی مبلمان ایجاد کنید.

نرم افزار چیدمان حرفه ای مبلمان (سه بعدی)
امکان چیدمان مبلمان در نرم افزار حرفه ای مبلمان

محیط های این نرم افزار دو حالت دارد:

  • محیط های کاملا سه بعدی که بصورت رایگان به نرم افزار آبدیت خواد شد و مبلمان در آن محیط های می تواند بصورت کاملا سه بعدی چرخش کند و جا دبجا شود
محیط های کاملا سه بعدی نرم افزار مبلمان سافت دکور

  • محیط واقعی از فضای واقعی مشتریان: در این حالت مشتری می تواند از منزل خود عکس بگیرد و مبلمان مد نظر خود را در محیط خانه خود مشاهده کند
تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل
نمایی ازمحیط نرم افزار چیدمان مبلمان

علاوه بر این نرم افزار چیدمان حرفه ای مبلمان این امکان را دارد تا تمامی قسمت های مختلف مبلمان را بصورت تفکیک پارچه و چرم و چوب متریال گذاری کند. در نرم افزار تخصصی مبل، متریال ها از نظر کیفیت بسیار واقعی به نظر می رسد. به عنوان مثال، متریال چرم از براقیت خاص مربوط به چرم تبعیت می کند و متریال چوب و پارچه نسبت به آن کدر تر است.

معرفی نرم افزار تغییر رویه مبلمان (دو بعدی)

در نرم افزار تغییر رویه مبلمان، نیازی به سه بعدی سازی مبلمان نیست، کافیست از ژرنال های مبل و یا از مبلمان از پیش ساخته شده عکس تهیه کنید. بر روی عکس اصلاحاتی را مطابق با دستورالعمل نرم افزار تغییر رویه مبل اعمال کنید و به راحتی طرح و رنگ پارچه و چوب مورد نظر را در قسمت های تنظیم شده متریال گذاری کنید.

جدول تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل

R شاخص های کلیدی نرم افزار چیدمان حرفه ای مبلمان (سه بعدی)   نرم افزار تغییر رویه مبلمان (دو بعدی)  
1 نمایش محصولات سه بعدی دو بعدی همراه با همق تصویر و پرسپکتیو
2 پلت فرم های اجرا اندروید، IOS، ویندوز، وبسایت ویندوز
3 ویژگی نصب نرم افزار دارای نسخه سازمانی بصورت لوکال و فقط برای یک سیستم
4 هزینه خدمات پس از فروش هزینه سه بعدی سازی مدل ها هزینه ای ندارد
5 امکان چیدمان مدل های متفاوت مبل بصورت سه بعدی این امکان محیاسا ندارد
6 امکان اتصال به سیستم حسابداری دارد ندارد
7 کیفیت متریال ها پارچه، چوب و چرم با ویژگی براقیت متفاوت فقط پارچه
8 امکان چیدمان مجازی مبل در منزل مشتری دارد ندارد
9 هزینه آبدیت ندارد ندارد
10 امکتن شخصی سازی (لوگو و …) دارد ندارد
11 سهولت استفاده از نرم افزار مبل ساده کمی زمان بر و پیچیده

خلاصه ای از تفاوت نرم افزار شبیه ساز مبل و نرم افزار تغییر رویه مبل

اینها گوشه ای از مواردیست که می توان در مقایسه دو نرم افزار مبل به آن توجه داشت. بنده به عنوان مدیر تولید نرم افزار مبل سافت دکورهیچ ارجهیتی را برای این دو نرم افزار نسبت به دیگری نمی بینم. این مدیران گالری های مبلمان هستند که متناسب با نیاز و سطح گستردگی خدمات خود و همچنین میزان اهمیتی که برای مشتری قائلند. می توانند هر یک از این دو را بپسندند و بکار گیرند.

نکته قابل توجهی که هموارد به مدیران عزیز در عرصه تولید و فروش در صنعت مبلمان یادآور می شوم، این است که برای رهایی از فرایندهای سنتی فروش و افزایش بهره وری در فروش محولات، تنها خرید یک نرم افزار کافی نیست، این نگرش ما نسبت به جهان کسب و کار است که باید به روز و هدفمند شود. نرم افزار مبلمان و یا هر نرم افزار و اپلیکیشن دیگری تنها ابزار هایی هستند که قطعه ای از پازل فروش مدرن را تکمیل می کند.

این پست یک دیدگاه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا