skip to Main Content

دفتر مرکزی: تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، ساختمان ایکیاس، واحد۶
دفتر توسعه نرم افزاری: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان مهدی ۱۰، پلاک ۲۳۰، واحد ۳

تلفن همراه : ۲۵۶۵ ۵۱۰ ۰۹۱۰

ایمیل:ُ SoftDecor.ir@gmail.com

نرم افزار چیدمان فرش ، هزینه یا سرمایه گذاری؟

نرم افزار چیدمان فرش ، هزینه یا سرمایه گذاری؟

نرم افزار چیدمان فرش هزینه یا سرمایه گذاری؟

از هزینه هایی مثل تبلیغات محیطی و بیلبورد های شهری گرفته تا تبلیغات تلوزیونی و کمپین سازی در محیط مجازی تماما  بخشی از هزینه های تبلیغاتی و زیرساختی است که باعث جلب اعتماد مردم به یک فروشگاه یا برند فرش می شود تا در نهایت ازآن فروشگاه فروشگاه خرید کنند.ترس ازدست دادن و یا کاهش احتمال خرید مشتری هایی که پا به فروشگاه یا گالری فرش می گذارند، مدیران آن مجموعه ها را در استفاده تکنولوژی های مدرن فروش مانند نرم افزار های فرش و یا نمایشگر های لمسی بزرگ و یا حتی فناوری های مبتنی بر واقعیت افزوده و … با شک و تردید مواجهه می کند. در این مقاله به بررسی میزان رضایتمندی و موفیقت نرم افزار چیدمان فرش با استفاده از نمونه های موردی و داده های آماری می پردازیم.

جامعه آماری فروشگاه های دارای نرم افزار چیدمان فرش سافت دکور

در تابستان سال 1396، نسخه MVP یا همان نسخه اولیه قابل قبول برای استفاده از نرم افزار چیدمان فرش سافت دکور بر روی 6 گالری فرش در 3 شهر تهران و کاشان و مشهد نصب و نحوه کار با نرم افزار آموزش داده شد. این فروشگاه ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت نرم افزار مورد پایش قرار گرفتند پس از 3 ماه استفاده از این نرم افزار چیدمان سه بعدی فرش داده های آماری به صورت جدول زیر حاصل شد.

ردیف متغیر و داده ها

تعداد

1 تعداد دفعات استفاده از نرم افزار در کل 6 فروشگاه در طول بازه سه ماه 4.357 مرتبه
2 میانگین زمان بکارگیری نرم افزار برای هر یک از خریداران فرش 115 ثانیه
3 تعداد ارسال تلگرامی تصاویر نهایی به مشتریان پس از انتخاب فرش 166 ارسال
4 نسبت خرید فرش انتخاب شده در نرم افزار سه بعدی فرش با فرش خریداری شده 93.8 %
5 نسبت خرید فرش به تعداد مشتریان استفاده کننده از نرم افزار فرش 58.1 %

 

داده های آماری فوق اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تیم سازنده نرم افزار سافت دکور قرار داد. بطور خلاصه می توان جدول فوق را به شرح زیر تفصیل کرد:

  • نرم افزار فرش در هر یک از شش فروشگاه بصورت متوسط در هر روز حدودا 8 مرتبه مورد استفاده قرار گرفت.
  • بیش از نیمی از مشتریانی که توسط نرم افزار پرزنت شده بودن، مجاب به خرید فرش شدند.
  • بیش از 90 درصد انتخاب هایی را که مشتریان توسط نرم افزار انجام داده بودند همان فرشی بود که خریداری کردند.
  • هر مشتری بطور متوسط زمانی بیشتر از 2 دقیقه را صرف انتخاب فرش و چیدمان آن در محیط های نرم افزار و یا محیط واقعی از خانه خود کرده است.

نرم افزار فرش سافت دکور

نتایج بکارگیری نرم افزار چیدمان فرش در گالری های فرش:

بطور کلی بکارگیری نرم افزار سه بعدی فرش مزایای مورد توجهی را فروش بهینه بوجود آورد. البته در کنار این مزیت ها نقاط ابهامی را به همراه داشت. مزایا و ابهامات این نرم افزار شامل:

  • ارائه پیشنهادات بهینه در زمان کمتر توسط فروشندگان فرش (مزیت)

    از آنجایی که هر مشتری زمانی بیش از 2 دقیقه را صرف چیدمان مجازی فرش در محیط های متفاوت می کند، فروشندگان زمان لازم را برای شناسایی رفتار و سلیقه مشتریان پیدا کرده و پیشنهادات اثربخش و مفید تری را ارائه می دهند.

  • اطمینان از صحت خرید توسط مشتریان (مزیت)

نرم افزار خانه آرایی فرش این امکان را برای مشتریان مهیا می سازد تا بتوانند فرش را در محیط منزل خود و یا محیط های کاملا سه بعدی و با گرافیک بسیار عالی چیدمان کنند و همچنین در صورت نیاز متریال برخی از اجزای دکوراسیون نظیر پارچه مبل و پرده، کاغذ دیواری، سرامیک و پارکت را بصورت مجازی تعویض کنند. در نتیجه امکان هر گونه خطای تجسمی در خصوص هم آرایی فرش انتخابی با دکوراسیون داخلی را به حد اقل می رساند.

  • انتخاب راحت تر و بهینه از بین چند گزینه نهایی(مزیت)

نرم افزار چیدمان سه بعدی فرش می تواند برای هر مشتری بصورت مجزا، آلبومی از انتخاب های نهایی را کنار یکدیگر چیدمان می کند. این آیتم امکان مقایسه چندین فرش در یک محیط یکسان را فراهم می آورد و امکان انتخاب نهایی را فراهم می آورد.

  • استفاده آسان از نرم افزار (مزیت)

نرم افزار چیدمان تخصصی فرش بگونه ای طراحی شده که بدون کوچکترین آموزشی، مشتری یا همان خریداران فرش می توانند به راحتی با آن کار کنند و بدون هیچ استرس و فشار حاصل از حضور نیرو های فروش، فرش های مرود نظر را با آرامش و حوصله بصورت کاملا مجازی در محیط های دلخواهشان تست کنند و از خرید خود اطمینان حاصل کنند.

  • وسواس زیاد در خرید و ایجاد تردید در برخی از مشتریان (ابهام)

در صورتی که مشتری بتواند قبل از استفاده از نرم افزار فرش، تصمیم خورد را بگیرد و فرش مورد نظر خود را انتخاب کند، ممکن است استفاده از نرم افزار باعث ایجاد ابهام در مشتری شود و گزینه های دیگر را هم مد نظر قرار دهد و در نهایت نوعی ابهام در خریدش بوجود آید که البته باید بصورت هوشمندانه، مشتری هایی را که قابلیت استفاده از این نرم افزار را دارند برگزید.

rug-software

rug-software

نتیجه گیری:

نوع نگاه فروشندگان و صاحبان گالری های فرش به نرم افزار چیدمان فرش، میتواند ضامن موفقیت یا شکست در بکارگیری این نرم افزار باشد.

در صورتیکه مقدمات و استراتژی خاصی برای بکارگیری از نرم افزار چیدمان فرش فراهم شود و آن را به عنوان یک پروژه با تمامی فرایند های تخصصی نگاه کنند موفقیت در فروش را تضمین می کنند در غیر این صورت نه تنها این نرم افزار کارایی خود را از دست می دهد، بلکه روش سنی فروش را هم تحت شعاع قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا