skip to Main Content

دفتر مرکزی: تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی، بین کیهان و پسیان، ساختمان ایکیاس، واحد۶
دفتر توسعه نرم افزاری: مشهد، بلوار فردوسی، خیابان مهدی ۱۰، پلاک ۲۳۰، واحد ۳

تلفن همراه : ۲۵۶۵ ۵۱۰ ۰۹۱۰

ایمیل:ُ SoftDecor.ir@gmail.com

نرم افزار مبل

راهنمای عکسبرداری از پارچه و کاغذ دیواری

جهت استفاده در نرم افزار مبل و دکوراسیون داخلی سافت دکور

در بکارگیری تکسچر ها و متریال ها بر روی مدل های نرم افزار مبلمان سه بعدی, نرم افزار دکوراسیون داخلی و نرم افزار تغییر رویه مبلمان این نکته حائز اهمیت است که عکس برداری با کیفیت بالا از پارچه ها یا نمونه های کاغذ دیواری، میزان واقعی جلوه نمودن مدل های سه بعدی مبلمان یا تجهیزات دکوراسیون داخلی را در نرم افزار مبل و دکوراسیون داخلی سافت دکور تعیین می کند. به عبارتی هر چه در عکس برداری از نمونه پارچه های رومبلی وسواس بیشتری به خرج دهید، شبیه سازی واقعی تری از مبلمان و تجهیزات دکوراسیون را در نرم افزار مبل سه بعدی و دکوراسیون داخلی مشاهده خواهید کرد.

ترفند های متفاوتی برای عکس برداری از نمونه های پارچه و کاغذ دیواری در وبسایت های مختلف وجود دارد که برخی از این روش ها مستلزم بکارگیری تجهیزات پیشرفته نورپردازی و عکاسی بوده و همچنین بصورت تخصصی در این مورد صحبت شده که بعضا از حوصله برخی از مشتریان ما خارج است به عنوان مثال راهنمای سایت لنزک که لینک آن را مشاهده می کنید.

http://www.lenzak.com/آموزش-عکاسی-از-پارچه-و-لباس/

در اینجا روشی جهت عکاسی از پارچه های رومبلی و مدل های کاغذ دیواری برای استفاده در نرم افزار مبل سه بعدی و دکوراسیون داخلی سافت دکور معرفی می شود که هزینه و زمان کمتری را شامل می شود و در نهایت کیفیت بالایی را نیز می توان از آن خروجی گرفت. لازمه این نوع عکاسی یک دستگاه موبایل با دوربین بالای 16 مگابایت و همچنین نرم افزار فتوشاپ برای اصلاحات بعد از عکس برداری جهت اصلاح رنگ و برش قسمت مفید تصویر است.

  • فاصله پارچه از منبع نور (که به عنوان مثال می تواند پنجره اتاق و نور طبیعی خورشید یا چندین لامپ یکنواخت باشد) تنظیم شود . این فاصله نباید کم باشد. نزدیک بودن به منبع نور باعث ایجاد تفاوت رنگ و ایجاد کنتراست در لبه های تصویر در هنگام استفاده در نرم افزار مبل سه بعدی و دکوراسیون داخلی می شود.
  • پارچه ها روبروی منبع نور و دوربین عکاسی یا موبایل پشت به منبع نور باشد.
  • دوربین نسبت به منبع نور و پارچه در یک امتداد نبوده و با زاویه اندکی جانمایی شود.
  • از زوم کردن بیش از اندازه لنز دوربین بپرهیزید.
  • فکوس راتنظیم کرده و عکس برداری کنید. در عکاسی توسط گوشی همراه این کار توسط لمس کردن صفحه موبایل صورت می پذیرد.
  • برش اصولی عکس: این کار توسط ابزار CROP انجام می شود که مطابق با شکل زیر از نوار ابزار سمت چپ و یا با کلید میانبر (C) قابل انتخاب است.
  • باید دقت داشته باشید که تنها قسمتی از عکس پارچه یا کاغذ دیواری جهت استفاده در نرم افزار مبل سه بعدی و دکوراسیون داخلی مورد نیاز است. لذا در مرحله برش سعی شود قسمتی مربعی از پارچه که نور پردازی یکنواخت تری نسبت به سایر نقاط دارد انتخاب شود.
  • تنظیم و تطبیق اصلاح روشنایی عکس دیجیتالی گرفته شده با میزان روشنایی پارچه: مطابق با شکل زیر از گزینه image>adjustment>curves را انتخاب کنید و اصلاحات مربوط به میزان روشنایی عکس را با مدل واقعی پارچه تطبیق دهید.
  • تنظیم و تطبیق اصلاح رنگ عکس دیجیتالی گرفته شده با رنگ واقعی پارچه: مطابق با شکل زیر از گزینه image>adjustment>Hue/satration را انتخاب کنید و اصلاحات مربوط به اصلاح رنگ عکس را با مدل واقعی پارچه انجام دهید.
برگشت به بالا